صدای افغان

ساخت وبلاگ

هفته آینده قرارداد احیای بند چک میدان وردک به امضا می رسد

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ سرطان ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۲

هفته آینده قرارداد احیای بند چک میدان وردک به امضا می رسد

وزیر انرژی و آب در دیدارش با نمایندگان و والی میدان وردک، از امضای قرارداد احیای استیشن تولید برق چک (ولایت میدان وردک) در هفته آینده خبر داد.
در این دیدار نمایندگان و والی ولایت ضمن اظهار سپاس از فعالیت های وزارت انرژی و آب و شخص وزیر گفتند که احیای بند برق چک وردگ برای مردم بسیار ارزشمند و حیاتی است.
علی احمد عثمانی، وزیر انرژی و آب نیز متقابلاً از نمایندگان مردم و والی میدان وردک خواست که با شرکتی که روی پروژه بند کار می‏کند، همکاری کنند.
آقای عثمانی گفت همکاری مردم در ادامه کار شرکت ها وسرعت کار شان تاثیر دارد.
عثمانی تصریح کرد که شماری از برنامه های دیگر را نیز در این ولایت روی دست داریم که اکنون مطالعات روی آن آغاز شده است.
وزیر انرژی و آب به نمایندگان ولایت میدان وردک گفت که بخاطر اهداف درازمدتی که وزارت دارد شماری از همکاران ما بخش های از شب را نیز کار می‏کنند تا خدمات به همه ولایات و شهروندان کشور برسد.
او خاطر نشان کرد که دولت محدودیت های زیادی در بودجه دارد و این وزارت قصد دارد سکتور خصوصی را وارد کارها و پروژه های این وزارت کند.
بر اساس گفته های وزیر انرژی و آب؛ امسال وزارت انرژی و آب حدود ۳۲۵ میلیون دالر نیاز دارد و رییس جمهور نیز وعده همکاری به این وزارت داده است.
او تصریح کرد که دولت نیز قاطعانه از برنامه های زیر بنایی وزارت انرژی و آب حمایت می‏کند.
عثمانی؛ به کار بند کجکی اشاره کرد و گفت قرارداد توسعه بند کجکی را امضا کردیم و تفاهمنامه آن ۲۲ روز بعد آماده شد به این ترتیب بعد از چند دهه اکنون به کمک سکتور خصوصی بند کجکی را توسعه می‏دهیم.
او از اعضای مجلس و سنا خواست در احیای دستگاه ساختمانی هلمند که یک سرمایه ملی به حساب می آید تلاش کنند تا این سرمایه ملی که امکانات خوبی هم دارد دوباره به پا ایستاده شود.
عثمانی خاطر نشان کرد که ساخت شماری از پروژه های بزرگ را باید دستگاه ساختمانی هلمند که یک تصدی دولتی است بدوش گیرد.
وزیر انرژی و آب تاکید کرد که این وزارت در راستای بند سازی به کمک دستگاه ساختمانی هلمند تحول عظیمی در کشور ایجاد می کند.

Share/Save/Bookmark

کد مطلب: 128759

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 131 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 2:34

وزارت صحت:

حدود ۳ میلیون تن به مراکز صحی دسترسی آسان ندارند

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ سرطان ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۴

حدود ۳ میلیون تن به مراکز صحی دسترسی آسان ندارند

وزارت صحت عامه با بیان اینکه هم‏اکنون حدود ۳ میلیون تن با فاصله دو ساعته در ولسوالی های دور افتاده و ناامن به مراکز صحی دسترسی ندارند، از ایجاد تسهیلات و مراکز درمانی جدید صحی در مناطق محروم کشور خبر داد.
فیروز الدین فیروز، وزیر صحت عامه امروز (چهارشنبه) در یک نشست خبری گفت که وزارت صحت در نظر دارد برای مناطق محروم کشور تسهیلات جدید صحی و مراکز درمانی ایجاد کند.
آقای فیروز افزود: بالا بردن سطح دسترسی مردم به خدمات صحی با کیفیت از جمله اولویت ها، اهداف و تعهدات وزارت صحت عامه است که در این راستا با همکاری شرکای بین المللی، اقدامات و ابتکاراتی را روی دست گرفته است تا بتواند به اهدافش نایل آید.
وزیر صحت عامه خاطر نشان کرد که این خدمات، مناطق دور دست، ناامن و محلات کوچی نشین را در بر می گیرد و در ظرف ۶-۹ ماه آینده عملی خواهد شد.
او یاد آور شد که بر اساس سروی صحی سال ۲۰۱۵ یک سلسله پیشرفت ها در عرضه خدمات صحی به مردم کشور صورت گرفته ولی هنوز هم این وزارت با چالش های زیادی روبرو است.
وزیر صحت عامه در ادامه سخنانش افزود، بعد از مرور و ارزیابی ارقام، شواهد و درخواست های مردم، وزارت صحت عامه ساحاتی را که در آن مناطق مراکز صحی موجود نباشد شناسایی می‏کند و بعد تلاش های ممتد به منظور فراهم آوری منابع مالی برای عملی نمودن تعهدات فوق صورت خواهد گرفتٰ.
براساس گفته های وزیر صحت؛ تلاش های وزارت صحت باعث ایجاد ۳۷۹ مراکز صحی جدید و ۷۱۴ پوسته‏های صحی جدید در سراسر کشور در سال جاری شد که در نتیجه حدود سه میلیون تن را در بیشتر از۵۰۰۰ قریه دور دست کشور ازین خدمات مستفید خواهند شد.
همچنین برعلاوه ایجاد مراکز صحی جدید فوق الذکر؛ به تعداد ۳۱۰ مراکز صحی فرعی موجود از نظر تعداد کارمندان و تجهیزات در قسمت ارایه خدمات واکسیناسیون ارتقاء داده می شود .
به گفته وزیر صحت عامه، ۱۵ تیم صحی سیار جهت عرضه خدمات صحی برای کوچی ها در محلات کوچی نشین کشور ایجاد خواهد شد.
وزارت صحت می گوید که علاوه بر ایجاد و ارتقاء مراکز فوق الذکر؛ وزارت صحت عامه جهت بلند بردن کیفیت و میزان استفاده از خدمات صحی در تمام مراکز صحی فعال کشور؛ ابتکارات و اقدامات لازم را نیز روی دست گرفته است.

Share/Save/Bookmark

کد مطلب: 128758

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 159 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 2:34

فردا پنجشنبه، مشهدمقدس شاهد تجلیل از یک اسطوره است

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ سرطان ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۴۶

فردا پنجشنبه، مشهدمقدس شاهد تجلیل از یک اسطوره است
فردا پنجشنبه، مشهدمقدس شاهد تجلیل از یک اسطوره است
.................
دفترمرکزفعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان در مشهد محل جنب و جوش خاصی است. هرکدام سرش به کاری مشغول است اما تمام برنامه های کارکنان اختصاص به برگزاری همایش تجلیل از مقام شامخ سترجنرال سیدحسین انوری تحت عنوان(ترویج حکم الهی، گرامیداشت یک ملت و پاسداشت یک امت) دارد.

به گزارش خبرگزاری صدای افغان(آوا) از مشهد مقدس، ریاست دفتر، بخش های علما و روحانیون، دانشجویی، جوانان و دانش آموزی، ورزش و تربیت بدنی، روابط بین الملل و روابط عمومی، بخش امور رسانه ای و اطلاع رسانی، بخش فرهنگی، بخش اموراجتماعی، بخش امور مجاهدین، بخش زنان و نیز بخش امورمهاجرین، بخش کسبه و بازاریان همه و همه درگیر مهیا کردن مقدمات کار برگزاری همایش هستند.

شهر مشهد مقدس چهره تبلیغاتی به خود گرفته و مهاجرین سوگمند و عزادار چشم انتظار یک همایش بسیار باشکوه دارند و لحظه شماری می کنند که فرزندان و برادر و همراهان سترجنرال انوری"ره"، فردا پنجشنبه چی ساعتی وارد فرودگاه مشهد می شوند تا جمعیتی به استقبال شان بروند.

طوری که به ما اطلاع رسیده است؛ در همایش فردا پنجشنبه 31 سرطان، راس ساعت 4:30 عصر در مشهد مقدس، کوی طلاب، سی متری طلاب، مفتح 4، مسجد فقیه سبزواری، فرزند ارشد مرحوم آقای انوری"ره"، جناب آقای سیدمهدی انوری همراه با اقای راسخ برادر سترجنرال انوری"ره"، سیدعالم رسا و دکتر شاه جهان احمدی از اعضای شورای مرکزی حزب حرکت اسلامی افغانستان شرکت خواهند کرد.

دفترمرکزتبیان طی اطلاعیه ای از عموم اقشار دعوت به حضور گسترده مردم کرده است. در بخشی از اطلاعیه آمده است: ما منتظر قدوم سایر شخصیتها از هرقشر و هر صنفی در همایش تجلیل از مقام شامخ سترجنرال سیدحسین انوری هستیم.

تعدادی بنر را که دفتر مرکزتبیان در مشهد مقدس برای مراسم مرحوم انوری آماده کرده اند از نظر شما می گذرانیم:

Share/Save/Bookmark

کد مطلب: 128761

مرجع : خبرگزاری صدای افغان(آوا) کابل

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 138 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 2:34

شب گذشته:

طالبان یک پایه آنتن شرکت مخابراتی را در غزنی آتش زد

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ سرطان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۵

طالبان یک پایه آنتن شرکت مخابراتی را در غزنی آتش زد

مسئولان محلی غزنی می گویند که طالبان شب گذشته یک پایه آنتن مخابراتی مربوط شرکت "ام تی ان" را در مرکز این ولایت آتش زده و دو کارمند آن را با خود برده اند.
به گزارش خبرگزاری آوا، جاوید سالنگی سخنگوی والی غزنی میگوید این رویداد حوالی ده شب گذشته در منطقه موسوم به «قلعه قدم» در مربوطات شهر غزنی رخ داده است.
سنخگوی والی غزنی گفت که طالبان شب هنگام به پایه آنتن مخابراتی «ام تی ان» حمله کرده و پس از حریق نمودن آنتن دو نگهبان آنرا نیز باخود برده اند.
وی میگوید تا بحال از سرنوشت نگهبانان هیچ اطلاع در دست نیست.
در همین حال جنرال امین الله امرخیل فرمانده پولیس ولایت غزنی از احتمال دست داشتن نگهبانان این آنتن با طالبان سخن زده میگوید این موضوع از سوی پولیس غزنی به دقت مورد بررسی قرار میگیرد.
چندی قبل جریان فعالیت شرکت مخابراتی ام تی ان و شرکت مخابراتی اتصالات در مربوطات شهر غزنی قطع شده بود که پس از یکماه این شرکت ها دوباره به فعالیت آغاز نمودند.

Share/Save/Bookmark

کد مطلب: 128743

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 136 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 15:56

سید خلیل الله انوری:

با توافق خانواده به عنوان جانشین و عضو شورای رهبری در حزب حرکت اسلامی انتخاب شده ام

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ سرطان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۵

با توافق خانواده به عنوان جانشین و عضو شورای رهبری در حزب حرکت اسلامی انتخاب شده ام

سیدخلیل الله انوری؛ مشاور ارشد شورای امنیت ملی افغانستان و فرزند مرحوم استرجنرال سیدحسین انوری(ره) رهبر فقید حزب حرکت اسلامی افغانستان می گوید که با توافق خانواده به عنوان جانشین و عضو شورای رهبری در حزب حرکت اسلامی انتخاب شده ام.
این در حالی است که روز گذشته در صفحات اجتماعی خبری مبنی بر این نشر شده بود که سید خلیل الله انوری؛ فرزند سید حسین انوری(ره)، از سوی شورای مرکزی حزب حرکت اسلامی افغانستان برای هدایت و رهبری این حزب انتخاب شده است.
سیدخلیل انوری در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدای افغان(آوا) گفت: با رد برخی از شایعات گفت این یک مسأله درون حزبی است که برطرف می شود و قرار است به زودی کنگره حزب حرکت اسلامی افغانستان با حضور اعضای شورای رهبری و مرکزی حزب حرکت اسلامی افغانستان برگزار و رسماً رهبر این حزب معرفی شود.
دیروز سه شنبه در برخی از صفحات اجتماعی خبری نشر شده بود که شورای مرکزی حرکت اسلامی، اعضای خانواده سترجنرال انوری(ره) و شخصیت های متنفذ، طی جلسه ای متفقاً تصمیم گرفتند از این پس، سیدخلیل الله انوری، فرزند سترجنرال سید حسین انوری(ره) و مشاور ارشد شورای امنیت، به عنوان جانشین پدر، سکوی هدایت و رهبری حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان را به عهده بگیرد.
داکتر سیدحامد انوری برادر مرحوم انوری، در صفحه فیسبوک خود نوشته است که "برادر زاده ام محترم سيد خليل الله جان (انورى) را بعنوان عضو شوراى رهبرى حزب حركت اسلامى مردم افغانستان معرفى نمودم."
همچنین سیدعالم رسا عضو و مشاور شورای رهبری حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان، در صفحه فیسبوک خود نوشته است: "مطابق اساسنامه حزب حركت إسلامي افغانستان، تعیين وانتخاب مقام رهبري حزب از صلاحيت كنگره و در صورت لزوم از صلاحيت شوراي رهبري بوده وهيچكس حق ندارد، با نشراخبار نادرست اذهان مردم را مغشوش نمايد."
گفتنی است که در این جلسه سيدمهدي انوري فرزند ارشد مرحوم انوری، به عنوان نماينده در كميسيون اعمار مرقد مطهر سردار جهاد انتخاب شده است.
در همین حال، سید خلیل الله انوری از سوی رئیس جمهور غنی رتبه ی برید جنرالی نیز را دریافت کرده است.

Share/Save/Bookmark

کد مطلب: 128744

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 125 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 15:56

انصارالله:

مذاکرات یمن به "نقطه زیر صفر" رسیده است/ صلج یمن راهکار سیاسی می خواهد

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ سرطان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۵

مذاکرات یمن به "نقطه زیر صفر" رسیده است/ صلج یمن راهکار سیاسی می خواهد

رئیس هیئت انصارالله یمن در مذاکرات صلح کویت ضمن تأکید بر اینکه راهکار سیاسی تنها راه حل بحران یمن است، گفت: مردم یمن دیگر به کسانی که از کشتن زنان و اطفال لذت می‌برند، اعتماد ندارند.

به گزارش خبرگزاری آوا به نقل از ایسنا، محمد عبدالسلام، رئیس هیئت انصارالله یمن در مذاکرات صلح کویت گفت: ما با راهکار سیاسی یمنی، موافق یمنی بدون مداخله عربستان هستیم  و هماهنگی امنیتی در مرزهای دو کشور را در صورت مبتنی بودن بر حسن همجواری قبول می‌کنیم.

وی افزود: تأخیر در مذاکرات یمن به دلیل لجبازی هیئت ریاض و عمل نکردن سازمان ملل به نقش خود به وجود آمده است.

عبد السلام ابراز داشت:متأسفانه مذاکرات به نقطه صفر بازنگشت بلکه از نقطه صفر هم عبور کرد این مسئله بسیار خطرناک است و ما آن را قبول نمی‌کنیم.

رئیس  هیئت انصارالله یمن خاطر نشان ساخت: راهکار سیاسی بحران یمن باید فراگیر باشد نتیجه مذاکرات نشان داد که طرف مقابل به سوی صلح گام برنمی‌دارد، مذاکرات ما در واقع با جامعه جهانی بود نه با هیئت ریاض.

وی  اظهار داشت: کسی که برای مذاکرات وقت تعیین می‌کند دنبال به شکست کشاندن آن است  ما نباید وقت خود را با نمایندگان عربستان در مذاکرات کویت تلف کنیم بلکه باید مستقیما با عربستانی‌ها مذاکره کنیم.

عبدالسلام درباره هیئت ریاض گفت:‌ آن‌ها نمی‌توانند تصمیمات را اجرا کنند چرا که خود تصمیم گیرنده نیستند بلکه عربستان به جای آن‌ها تصمیم می‌گیرد.

رئیس هیئت انصارلله یمن عنوان کرد: عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن است، آیا رئیس‌جمهور مشروع به جنگ و تجاوز علیه کشور خود دعوت می‌کند؟! ما خود به صورت مستقل تصمیم می‌گیریم و آماده مذاکره هستیم مشکل هیات ریاض این است که خودش تصمیم گیرنده نیست.

وی گفت: عربستان دنبال راهکار سیاسی واضحی بدون اینکه خودش نقشی در آن داشته باشد، نیست، اما باید بدانیم مسئله یمن یک مسئله داخلی است و بر سر آن بحث و جدلی صورت نمی‌گیرد و طرف عربستانی باید درک کند که اگر حملات هوایی ادامه داشته باشد هیچ گونه آتش‌بسی در مرزها نخواهیم داشت.

از سوی دیگر، اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن با هیئت دولت مستعفی دیدار و درباره مسائل اصلی در دستور کار از جمله تثبیت آتش‌بس و تشکیل کمیته‌های نظامی بحث و گفتگو کردند.

Share/Save/Bookmark

کد مطلب: 128742

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 129 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 15:56

در همایش «برخیزقیام نمائید، ملت را از مواد مخدر نجات دهید» مطرح شد:

اعتیاد با اهداف خلقت انسان سازگاری ندارد و حرام است

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ سرطان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۳

اعتیاد با اهداف خلقت انسان سازگاری ندارد و حرام است

همایشی تحت عنوان «برخیزقیام نمائید، ملت را از مواد مخدر نجات دهید» از سوی معینیت جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور در کابل برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری آوا، «مولوی احمد نورواقف» مشاور اموردینی ریاست اجرایی در این همایش ضمن انتقاد از برخی ادارات دولتی گفت: کارکرد پروژه ای اکثر ادارات دولتی جوانان را مجبور کرده که به مواد مخدر رو آورند.
وی افزود، که درشرایط فعلی جوانان باید خود شان حرکت کنند و با مواد مخدر مبارزه کنند و منتظر دولت مردان و یا ادارات دولتی نباشند.
آقای واقف علاوه کرد که برخی از ادارات دولتی وظایف خود را به وجه احسن انجام نمی دهند و معاملات و کارکرد پروژه ای را انجام می دهند  که خود فاجعه آور است.
وی با اشاره به جنگ جاری در کشور گفت: جنگ جاری در کشور بخش از عوامل رو آوردن جوانان به مواد مخدر است امروز مواد مخدر سبب عمده جنگ در کشور شده است.
آقای واقف، اظهار داشت، امروز حتی خانه ها و عبادتگاه های ما از دست معتادان به مواد مخدر مصئون نیست.

وی اعتیاد را دشمن عزت و شرف بشر خواند و گفت: چیزی که ضد اهداف خلقت انسان باشد حرام بوده و اعتیاد نیز با اهداف خلقت انسان سازگاری ندارد.
همچنان در این همایش «سید کمال سادات» معین جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت: وظیفه همه جوانان کشور است که با یک قوت منسجم حرکت کرده و علیه پدیده شوم مواد مخدر مبارزه جدی کنند.
سادات تاکید کرد جوانان باید خود شان برای مبارزه با مواد مخدر بسیج شوند تا از این پدیده شوم مردم نجات پیدا کند، زیرا دولت به تنهایی قادر نیست که این پدیده را از بین ببرد.
وی گفت، آن عده از جوانان کشور که حوصله سلاح گرفتن را ندارند تا در صفوف ارتش رفته از خاک دفاع نمایند بهترین راه دیگر مبارزه با مواد مخدر است که باید جوانان انجام بدهند.
سادات در اخیر از تمام جوانان کشور خواست که برای مبارزه با مواد مخدر در تمام ولایات بسیج شوند تا جلو قاچاقبران مواد مخدر گرفته شود.

Share/Save/Bookmark

کد مطلب: 128735

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 142 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 14:22

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ سرطان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۹

برخی در مسیر برقراری امنیت در افغانستان سنگ اندازی می کنند

مشاور امور خارجی نخست وزیر پاکستان گفت: کنگره امریکا به دنبال برقراری امنیت در افغانستان است اما با این وجود برخی لابی‌های مخالف در این مسیر سنگ اندازی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری آوا، سرتاج عزیز؛ مشاور امور خارجی نخست وزیر پاکستان در مجلس سنای این کشور گفت: افغانستان یکی از موارد مهمی است که اسلام آباد و واشنگتن  در این زمینه همکاری می‌کنند و امنیت در افغانستان منافع مشترک دو کشور را به دنبال دارد.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: مخالفت برخی اعضای کنگره امریکا با اسلام‌آباد نشان دهده سیاست کلی این کشور نیست.

سرتاج عزیز افزود: کمک مالی امریکا به پاکستان یک کمک بلاعوض نیست و در واقع سرمایه‌گذاری برای تقویت روابط دو کشور است.

عزیز گفت: سعی داریم به جای دریافت کمک از امریکا تجارت با این کشور را گسترش دهیم.

مشاور امور خارجی نخست وزیر  پاکستان ادمه داد:  کنگره امریکا درخواست قطع کمک مالی به پاکستان را تصویب نکرده است اما اسلام‌آباد تلاش می‌کند به جای توقع کمک مالی از واشنگتن تجارت با این کشور را گسترش دهد.

سرتاج عزیز تأکید کرد: وزارت امور خارجه امریکا به وضوح این موضوع را تأیید می‌کند که پاکستان در نابودی مخفی‌گاه‌های تروریست‌ها پیشرفت خوبی داشته و در مبارزه با تروریسم تلاش زیادی کرده است.

وی اظهار داشت: در سفر اخیر به امریکا سناتورجان‌کری اعتراف کرد که عملکرد پاکستان خیلی بهتر شده است.

مشاور امور خارجی نخست وزیر پاکستان خاطر نشان ساخت: در تلاش هستیم روابط خود را با امریکا بهتر و نقشه‌های لابی مخالف پاکستان در این کشور را خنثی کنیم.

کنگره امریکا با رد اعتراضات دولت درباره توقف کمک مالی به پاکستان اعلام کرد کمک مالی و نظامی به اسلام‌آباد مشروط خواهد بود.

مجلس سنای امریکا با ابراز ناامیدی از پاکستان به دلیل انجام ندادن اقدامات لازم علیه گروه تروریستی شبکه حقانی، مطابق با لایحه اختیارات دفاع ملی واشنگتن برای سال مالی ۲۰۱۶ کاهش بودجه اسلام آباد به ۶۰۲ میلیون دالر را تصویب کرد.

از بین ۲۲۷ عضو کنگره امریکا، ۱۴۷ نفر به لایحه توقف کمک مالی و نظامی به پاکستان در صورت عمل نشدن شروط  امریکا توسط این کشور رای مثبت دادند.

بر اساس این گزارش ۴۵۰ میلیون دالر کمک مالی پاکستان به امریکا تا زمان اقدام جدی این کشور علیه شبکه حقانی متوقف خواهد شد.

در حال حاضر پاکستان باید با پرداخت ۷۰۰ میلیون دالر ۸ جنگنده‌ اف ۱۶ را از امریکا خریداری کند و واشنگتن حاضر نیست در این زمینه به پاکستان یارانه پرداخت کند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که قائم‌مقام وزارت دفاع پاکستان چندی پیش گفته بود امریکا کمک‌های مالی خود به پاکستان را تا پایان سال ۲۰۱۶ ادامه می‌دهد.

امریکا از سال ۲۰۰۱ برای همکاری در جنگ افغانستان مبلغی را تحت عنوان سی اس اف به پاکستان پرداخت می‌کند و تاکنون ۱۳ میلیارد دالر تحت همین عنوان به اسلام‌آباد پرداخت داشته است.

در سال ۲۰۱۴ بعد از خروج بخشی از نیروهای امریکایی از افغانستان قرار بود کمک‌های مالی این کشور به پاکستان متوقف شود اما این کمک‌ها به مدت یک سال تمدید شد.

در همین حال، یک مقام امنیتی پاکستان گفت: علت عدم علاقمندی امریکا برای ادامه کمک مالی به پاکستان تغییر سیاست‌های این کشور درباره مبارزه با داعش در منطقه است.

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 137 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 14:22

فوری /

یورش به محل سکونت آیت الله عیسی قاسم/مدافعان کفن پوش شدند

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ سرطان ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۰

یورش به محل سکونت آیت الله عیسی قاسم/مدافعان کفن پوش شدند

نظامیان رژیم آل خلیفه در ادامه اقدامات سرکوبگرانه خود به منطقه الدراز و تحصن کنندگان یورش بردند و از سوی دیگر مردم به مقابله با آنها پرداختند.

به گزارش آوا به نقل از خبرگزاری مهر، پایگاه خبری مرآه بحرین خبرداد، نظامیان رژیم آل خلیفه در ادامه اقدامات سرکوبگرانه خود پس از سلب تابعیت آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور این بار سراغ مردم مدافع شیخ عیسی رفتند.

بر اساس این گزارش نظامیان رژیم آل خلیفه به منطقه الدراز جایی که منزل آیت الله عیسی قاسم در آن قرار دارد و تحصن کنندگان پس از سلب تابعیت از این روحانی در این محل تحصن کرده اند، حمله ور شد.

این در حالی است که مردم منزل شیخ عیسی را احاطه کرده و تکبیر سر دادند.

همچنین مردم از دیگر نقاط به سمت میدان تحصن در برابر منزل شیخ عیسی قاسم در حرکتند و شعارهای فداکاری برای دفاع از شیخ عیسی سر می دهند.

از سوی دیگر نیز نظامیان آل خلیفه با حضور در میدان الفداء به مقابله با مردم مبادرت کرده و سعی در عقب راندن آنها دارند.

هزاران بحرینی در حالی که شعارهایی در حمایت از آیت الله عیسی قاسم سر می دهند رهسپار میدان محل تحصن در منطقه الدراز شده اند.

جمعیت زیادی از تحصن کنندگان در میدان الفداء حضور یافته اند و بر دفاع از آیت الله قاسم تاکید کردند.

بر اساس آخرین گزارش ها علمای دینی کفن پوشان در پیشاپیش تحصن کنندگان در میدان الفداء در منطقه الدراز قرار دارند.

جمعیت زیادی کفن پوشان در میدان الفداء بر جانفشانی در دفاع از آیت الله قاسم تاکید کردند.

علمای بحرینی از مردم می خواهند که حضور گسترده و ویژه در اطراف منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم داشته باشند.

از سوی دیگر ساکنان منطقه الدیه امشب تظاهراتی در حمایت از آیت الله شیخ عیسی قاسم برگزار می کنند.

تحصن کنندگان و مردم مدافع رهبر شیعیان بحرین در مقابل منزل این روحانی نماز جماعت به جا آوردند.

Share/Save/Bookmark

کد مطلب: 128723

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 132 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 3:54

توصيه مطلب

۰

نظر خواهی در مورد مسوده قانون ریاست تربیت بدنی و ورزش در کابل

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ سرطان ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۲۵

Share/Save/Bookmark

کد مطلب: 128724

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 137 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 3:54

چهره شهر مشهد مقدس در آستانه برگزاری همایش تجلیل از مقام شامخ سترجنرال سیدحسین انوری"ره"

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ سرطان ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۴۷

چهره شهر مشهد مقدس در آستانه برگزاری همایش تجلیل از مقام شامخ سترجنرال سیدحسین انوری"ره"
Share/Save/Bookmark

کد مطلب: 128725

مرجع : خبرگزاری صدای افغان(آوا)- مشهدمقدس

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 139 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 3:54

چهار مجروح در حمله با سلاح سرد به مسافران قطاری در آلمان

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ سرطان ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۱

چهار مجروح در حمله با سلاح سرد به مسافران قطاری در آلمان

دستکم چهار نفر در حمله با سلاح سرد یک نوجوان ۱۷ ساله به مسافران قطاری در ایالت بایرن آلمان مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری آوا، یک نوجوان ۱۷ ساله حدود ساعت۱۵: ۹ دوشنبه شب به وقت محلی (۲۸ سرطان) با تبر و چاقو به مسافران قطاری در نزدیکی شهر وورتسبورگ واقع در شمال غرب مونیخ حمله کرد.

دراین حمله سه نفر به شدت زخمی شدند و یک نفر دیگر نیز جراحات سطحی برداشت.

۱۴ نفر از مسافران این قطار نیز به دلیل شوک روانی پس از این حادثه، تحت مداوا قرار گرفتند.

پیشتر گزارش‌هایی مبنی بر زخمی شدن ۲۰ نفر در این حمله منتشر شده بود.

فرد مهاجم پس از این حمله به ضرب گلوله پولیس کشته شد.

به گزارش پرس تی وی، یوخیم هرمان، وزیر داخلی ایالت بایرن در گفت و گویی تلویزیونی با تایید این حمله افزود این نوجوان ۱۷ ساله افغان در تلاش برای کسب پناهندگی و بدون همراه وارد آلمان شده بود.

هرمان افزود: «او ناگهان با تبر و چاقو به مسافران حمله و برخی را به شدت مجروح کرد.»

به گفته سخنگوی پلیس عامل این حمله سپس موفق به فرار از قطار شد اما در عملیات تعقیب و گریز پولیس به ضرب گلوله کشته شد.

هنوز انگیزه مهاجم ازاین حمله مشخص نشده و تحقیقات دراین باره ادامه دارد.

هرمان همچنین افزود مقام‌های دولتی در حال حاضر سرگرم بررسی گزارش‌هایی هستند که در آن‌ها ادعا شده فرد مهاجم قبل از حمله فریاد «الله اکبر» سرداده است.

در ماه می نیز یک فرد مهاجم مسلح به چاقو در ایستگاه راه آهنی در مونیخ یک نفر را کشت و سه نفر دیگر را زخمی کرد.

فرد مهاجم پس از این حمله برای مداوا به بیمارستان روانی اعزام شد. به گفته پولیس، وی ارتباطی با تروریست‌های تکفیری نداشته است.

این حملات نگرانی‌ها از حملات تکفیری ها در خاک آلمان را افزایش داده است.

Share/Save/Bookmark

کد مطلب: 128682

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 136 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 12:13

کوریای شمالی ۳ موشک بالستیک دیگر شلیک کرد

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ سرطان ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۲

کوریای شمالی ۳ موشک بالستیک دیگر شلیک کرد

کوریای شمالی سه فروند موشک بالستیک دیگر آزمایش کرد. این موشک ها که ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر برد دارند به دریای جاپان پرتاب شدند.

به گزارش خبرگزاری آوا، کوریای جنوبی و امریکا هم آزمایش های موشکی جدید کوریای شمالی را تایید کردند.
ستاد مشترک ارتش کوریای جنوبی اعلام کرد کره شمالی صبح روز سه شنبه سه فروند موشک بالستیک را از ساحل شرقی خود به سمت دریا شلیک کرد.
به گزارش خبرگزاری کیودوی کوریای جنوبی ، ستاد مشترک ارتش این کشور در بیانیه ای اعلام کرد: این موشک ها که به نظر می رسد از نوع « اسکاد » باشد از ولایت «‌ نورث هاوانگهائه North Hwanghae » در جنوب کوریای از ساعت پنج و ۴۵ دقیقه تا شش و ۴۰ دقیقه شلیک شد.

به نظر می رسد این موشک ها پیش از سقوط در دریای جاپان مسافتی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر را طی کرده اند.
در این بیانیه آمده است: برد موشک های اسکاد برای رسیدن به همه نقاط کوریای جنوبی کافی است.


در همین حال فرماندهی راهبردی امریکا اعلام کرد دو فروند از این موشک ها از نوع موشک های اسکاد کوتاه برد و موشک سوم از نوع موشک میان برد « رودونگ » را رهگیری کرده است.
موشک رودونگ حدود ۱۳۰۰ کیلومتر برد دارد که برای هدف قرار دادن همه نقاط در کره جنوبی و بخش هایی از جاپان کافی است.
بعد از انتشار این خبر، امریکا و جاپان از آزمایش های جدید موشکی کوریای شمالی ابراز نگرانی کردند. گری راس Gary Ross سخنگوی وزارت دفاع امریکا ( پنتاگون ) گفت:‌ «ما قصد داریم نگرانی خود را به سازمان ملل متحد اعلام کنیم تا جامعه بین المللی مصمم تر از گذشته کوریای شمالی را مسئول این اقدامات تحریک آمیز معرفی کند .»
دولت جاپان هم اعتراض خود را به شلیک موشک های بالستیک کوریای شمالی از ساحل شرقی این کشور به سمت دریا اعلام کرد.

Share/Save/Bookmark

کد مطلب: 128683

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 130 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 12:13

دستگیری رییس پالیسی وزارت مهاجرین توسط پولیس

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ سرطان ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۶

عکس آرشیف

عکس آرشیف

وزارت داخله از از دستگیری رییس پالیسی و پلان وزارت عودت مهاجرین هنگام اخذ رشوه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آوا، موظفین مدیریت استخبارات و جرایم جنایی وزارت امور داخله، محمد مهدی ولد محمد الله رییس پالیسی و پلان وزارت عودت مهاجرین را هنگام اخذ رشوه هشتصد هزار افغانی از ساحه پل سرخ شهر کابل دستگیر کردند.

هنگام دستگیری وی هیات موظف  لوی سارنوالی و پولیس محل حضور داشتند.

موضوع غرض بررسی بیشتر به ریاست مبارزه علیه جرایم سنگین محول و تحت بررسی قرار دارد.

Share/Save/Bookmark

کد مطلب: 128685

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 132 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 12:13

بزرگترین یخ شکن اتمی جهان در روسیه به آب انداخته شد

تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۷ سرطان ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰

بزرگترین یخ شکن اتمی جهان در روسیه به آب انداخته شد

بزرگترین یخ شکن اتمی جهان "آرکتیدا" روز شنبه ۱۶ ژوئیه ۲۰۱۶ در کارخانه ی کشتی سازی "بالتیک" در شهر سنت پترزبورگ روسیه به آب انداخته شد.

به گزارش آوا به نقل از "ریا نووستی"، کارخانه کشتی سازی "ادمیرالتیسکی" ۲ فروند یخ شکن ویژه برای شناخت قطب شمال و شمالگان ساخته است و یخ شکن "آرکتیکا" نیز در سال ۲۰۱۳ میلادی برای این منظور طراحی و منصوب گرده شد. طول این یخ شکن ۱۷۳،۳ متر، پهنا ۳۴ متر، گنجایش ۳۳،۳ هزار تن و خدمه ی آن ۷۵ نفر می باشد.

یخ شکن اتمی "آرکتیدا" به یک جفت راکتور هسته ای با قدرت ۱۷۵ مگاوات مجهز خواهد شد. تاریخ الحاق این یخ شکن به نیروی دریایی روسیه، دسامبر ۲۰۱۷ میلادی اعلام شده است. یخ شکن های سری "آرکتیدا" و مدل های مشابه می توانند لایه های ۳ متری یخ را به راحتی در هم نوردیده و مسیر را برای عبور کشی ها هموار کنند.

Share/Save/Bookmark

کد مطلب: 128645

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 138 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 0:36

رئیس اجرایی حکومت در دیدار با رئیس ستاد ارتش امریکا:

قوای مسلح افغانستان مایه افتخار این سرزمین است

تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۷ سرطان ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۷

قوای مسلح افغانستان مایه افتخار این سرزمین است

دکتور عبدالله عیبدالله، رئیس اجرایی حکومت دردیدار با جنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا در کابل گفت: قوای مسلح افغانستان مایه افتخار این سرزمین است.
به گزارش خبرگزاری آوا، رئیس اجرایی حکومت جمهوری اسلامی افغانستان صبح امروز یکشنبه با رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا در کابل دیدار کرد.
در این «جنرال نیکولسن» فرمانده قوای حمایت قاطع در افغانستان نیز حضور داشت و رئیس اجرایی از همکاری‌های همیشگی ایالات متحده و ارتش آن کشور با افغانستان و قوای مسلح کشورتشکر کرد.
آقای عبدالله همچنین بر تقویت و رشد همکاری‌های دوجانبه میان قوای مسلح دو کشور برای تامین صلح و استقرار در افغانستان و مبارزه با تروریزم و دهشت افگنی به عنوان دشمن مشترک تاکید نمود.
رئیس اجرایی حکومت قوای مسلح افغانستان را مایه افتخار این سرزمین دانست و از دفاع مستقلانه از حریم وطن در مقابل حملات طالبان و تروریست‌ها قدردانی کرد.
وی با استقبال و تقدیر از حمایت همه جانبه و یکصدای جامعه بین المللی به خصوص ایالات متحده از قوای مسلح افغانستان در کنفرانس وارسا اطمئنان داد که این نیروها با حمایت حکومت و مردم توان دفاع مستقلانه از کشور و دفع تجاوزات بیرونی را دارند.
همچنین «جنرال دانفورد» از توانایی قوای مسلح افغانستان و دفاع دلیرانه آنان از حریم افغانستان و جنگ علیه تروریزم تقدیر نمود.
آقای دانفورد در ادامه صحبت‌های خویش علاوه کرد که ایالات متحده به حمایت و همکاری خویش با قوای مسلح افغانستان ادامه می‌دهد و مصمم است قوای هوای افغانستان را به صورت همه جانبه تجهیز و تقویت نماید.
در این نشست بر علاوه ارزیابی آخرین تحولات امنیتی٬ روابط منطقه‌ای افغانستان٬‌ تلاش‌های مشترک برای مبارزه با تروریزم و برنامه‌های اصلاحی حکومت افغانستان نیز مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.

Share/Save/Bookmark

کد مطلب: 128642

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 141 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 20:35

عملیات آزادسازی گروگان ها در ایروان آغاز شد

تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۷ سرطان ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰

عملیات آزادسازی گروگان ها در ایروان آغاز شد

ماموران امنیتی و نیروهای وزارت داخله ارمنستان پس از حدود شش ساعت مذاکره ناکام با اشغال کنندگان یک مقر پولیس در شهر ایروان و گروگان گرفتن پنج مقام پولیس، عملیات علیه مردان مسلح را آغاز کردند.


به گزارش آوا به نقل از ایرنا، مردان مسلح بامداد امروز (یکشنبه) با ورود ناگهانی به مرکز پولیس منطقه «اره بونی» آن را تحت کنترل و هفت نفر را گروگان گرفتند که پس از آغاز مذاکرات دو نفر را آزاد کردند.


به گزارش ایرنا، نیروهای ضد شورش با هجوم به درون ساختمان، درگیری با افراد مسلح را با هدف پایان دادن به این وضعیت و آزادی پنج گروگان آغاز کردند که شمار آنان اعلام نشده است.


در جریان اشغال مقر پولیس، سرهنگ آرتور وانویان معاون داره پولیس این شهر کشته و دو مامور ارشد دیگر نیز زخمی شدند.


این عملیات پس از تخلیه ساختمان های مسکونی، استقرار یگان های حرفه ای نیروی داخلی وزارت داخله همراه نفربرهای زرهی آغاز شد.


مردان مسلح از دولت ارمنستان خواسته بودند، ژرایر سفیلیان رهبر جنبش ضد دولتی نووایا آرمنیا را از زندان آزاد کنند که گفته می شود در نبردهای منطقه مورد مناقشه قره باغ بین این کشور و جمهوری آذربایجان جنگیده است.


وی براساس رای یک دادگاه به جرم نگهداری غیر قانونی اسلحه و مهمات به تحمل دو ماه زندان محکوم شده است.


در برخی گزارش ها نیز اعلام شده که مردان مسلح در صدد اشغال همزمان چند ساختمان پولیس بوده اند که عملی نشده است.

Share/Save/Bookmark

کد مطلب: 128644

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 154 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 20:35

وقوع درگیری شدید در «بیت لحم»/بازداشت ۸ فلسطینی در کرانه باختری

تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۷ سرطان ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۵

وقوع درگیری شدید در «بیت لحم»/بازداشت ۸ فلسطینی در کرانه باختری

نظامیان رژیم صهیونیستی با یورش به مناطقی در کرانه باختری هشت شهروند فلسطینی را بازداشت کردند.


به آوا به نقل از مهر، پایگاه لبنانی العهد خبرداد، نظامیان رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف کرانه باختری یورش بردند.

به دنبال این حملات هشت شهروند فلسطینی بدون نفهیم اتهام بازداشت شدند.

یورش صهیونیست ها به کرانه باختری موجب وقوع درگیری های شدید میان آنها و جوانان فلسطینی در منطقه «بیت لحم» شد.

در جریان این درگیری نظامیان رژیم صهیونیستی از گازهای اشک آور و گلوله های پلاستیکی علیه فلسطینیان استفاده کردند.

گفتنی است، طی روزهای اخیر حملات نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری تشدید شده است.

Share/Save/Bookmark

کد مطلب: 128643

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 146 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 20:35

آزادسازی بیش از ۱۲۰۰۰ کیلومتر مربع از خاک سوریه

تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۷ سرطان ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۱

آزادسازی بیش از ۱۲۰۰۰ کیلومتر مربع از خاک سوریه

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد: از زمان آغاز همکاری عملیاتی نیروهای هوافضای این کشور با نظامیان سوری علیه تروریست ها، بیش از ۱۲۰۰۰ کیلومتر مربع خاک سوریه از اشغال تروریست ها بویژه داعش و جبهه النصره آزاد شده است.

به گزارش خبرگزاری آوا، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه روز گذشته در نشستی با موضوع اقدام های سیاسی و نظامی علیه فعالیت گروه های تروریستی در سوریه، اظهار کرد: اقدام های مشترک روسیه و سوریه علیه تروریست ها و آزادی مناطق مسکونی تحت اشغال، سبب شد حدود ۲۶۴ هزار نفر امکان زندگی دوباره در خانه های خود را پیدا کنند که شامل ۵۸۶ منطقه مسکونی می شود.

بنا به اعلام خبرگزاری ایتارتاس، وی در ادامه گفت: ارتش سوریه با حمایت نیروی هوافضای روسیه و واحدهای توپخانه ای توانست تروریست ها را در مناطق مختلف به عقب نشینی وادار کنند.

شویگو همچنین نسبت به احتمال بروز مناقشه های مسلحانه در منطقه قفقاز روسیه، آسیای میانه و تکرار سناریوی سوریه هشدار داد و گفت که تجزیه و تحلیل سیاسی نشان می دهد، امکان بروز تنش ها و درگیری های در این مناطق وجود دارد.

وزیر دفاع روسیه پیش از این نیز اعلام کرده بود که بیش از دو هزار نفر از شهروندان روس عضو گروه تروریستی داعش تاکنون در سوریه کشته شده اند که ۱۷نفر آنان فرماندهان اصلی بوده اند.

روسیه از  ماه خزان سال گذشته با درخواست رسمی دولت سوریه، سرکوب تروریست ضد سوری را با استفاده از ده ها فروند بمب افکن کلاسیک و دور برد، ناو و زیر دریایی اجرا می کند.

گروه کشورهای غربی عربی ضد سوری بویژه امریکا و عربستان پنج سال پیش با هدف براندازی حکومت سوریه تروریست های افراطی از کشورهای مختلف را در قالب گروه های مختلف تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره سازماندهی و به این کشور اعزام کردند که افزون بر اشغال مناطقی از خاک سوریه و عراق، کشتارهای پرشمار و آوارگی میلیون ها نفر،ویرانی های گسترده ای نیز بر جای گذاشته اند.

Share/Save/Bookmark

کد مطلب: 128605

- - , .
.

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 135 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 12:00

طراح کودتای ترکیه در اسراییل خدمت کرده است

تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۷ سرطان ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۲

طراح کودتای ترکیه در اسراییل خدمت کرده است

مظنون اصلی در کودتای نافرجام اخیر علیه دولت ترکیه پیش از این به عنوان وابسته نظامی در سفارت این کشور در تل آویو فعالیت داشته است.

به گزارش خبرگزاری آوا، جنرال اکین اوزترک، فرمانده سابق نیروی هوایی ترکیه،دیروز همراه با دست کم پنج جنرال دیگر در ارتباط با کودتای نافرجام نظامی در این کشور دستگیر شد.

اوزترک از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ میلادی در سفارت ترکیه در تل آویو خدمت کرده و سپس فرماندهی نیروی دریایی این کشور را به عهده داشته است.

وی آگوست گذشته خدمت خود را در ارتش ترکیه به پایان برد اما همچنان به عنوان عضو شورای عالی امنیت ملی این کشور باقی ماند.

ترکیه اعلام کرده است اوزترک و شرکای وی به اتهام خیانت محاکمه خواهند شد.

به گفته بینالی ییلدریم، نخست وزیر ترکیه، افرادی که در کودتا دست داشته اند با حکم اعدام مواجه نخواهند شد چرا که این نوع محکومیت در حال حاضر خلاف قانون اساسی این کشور است، اما در قانون اساسی ترکیه تغییراتی صورت می‌گیرد تا از هر گونه کودتای احتمالی در آینده جلوگیری شود.

اوزترک پیش از کودتا از جمله چهره‌های مشهور نظامی در ترکیه محسوب می شد که از سوی کشورش و ناتو مدال افتخار دریافت کرده بود.

کودتای نافرجام در ترکیه جمعه شب با استقرار تانک‌های نظامی در دو پل تنگه بوسفورس در استانبول آغاز شد که با جلوگیری از هر گونه تردد خودرو در این مسیر همراه بود.

روز شنبه، ترکیه شکست کودتای گروهی از نیروهای مسلح برای کنترل این کشور را اعلام کرد و افزود در این راستا ۲ هزار و ۸۳۹ سرباز از جمله افسران عالی رتبه دستگیر شده‌اند

Share/Save/Bookmark

کد مطلب: 128606

- - , .
.

صدای افغان...
ما را در سایت صدای افغان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار avapress بازدید : 128 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 12:00